24 października 2017 | Kiedy będziesz musiał zainstalować nową kasę ON-LINE?
Prezentujemy odpowiedzi na najważniejsze pytania.
18 września Ministerstwo Finansów opublikowało „Projekt Ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług”. Treść projektu oraz jego uzasadnienie do pobrania jest na stronie https://www.elpro.com.pl/poradnik.html
.
Projekt przewiduje stopniowe wycofywanie starych kas z rynku: kasy z kopią papierową zachowują ważność homologacji do końca 2018 r, a kasy z kopią elektroniczną do końca 2022 roku.
Do grupy firm zobowiązanych do wymiany kasy na online należą podatnicy świadczący usługi:
- motoryzacyjne i wulkanizacyjne oraz dokonujący sprzedaży benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych (wymiana kas do 31 grudnia 2018 roku)
- gastronomiczne i budowlane (wymiana kas do 30 czerwca 2019 roku)
- fryzjerskie i kosmetologiczne, w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania oraz fitness (wymiana kas do 31 grudnia 2019 roku)
Po wejściu w życie nowych przepisów dla nowych podatników dostępna będzie ulga w wysokości nawet 1000 zł na kasę online, natomiast nie będą dostępne ulgi za zakup kas starego typu. Ulga będzie dostępna również dla podmiotów, które będą zobowiązane do wymiany kasy starego typu na kasę online.
Projekt wprowadza centralny serwer (Repozytorium), do którego, w sposób ciągły, będą przesyłane informacje z urządzeń fiskalnych o każdej transakcji zewidencjonowanej na kasie. Informacje te będą pozwalały na ustalenie wysokości obrotu i kwoty podatku należnego, stawki VAT, rodzaju towaru/usługi oraz czasu i miejsca instalacji kasy.
Po stronie podatnika będzie leżało zapewnienie połączenia z Repozytorium, czyli podłączenie kasy fiskalnej do internetu. Gdyby jednak nie było takiej możliwości, podatnik będzie musiał wystąpić do naczelnika US z wnioskiem o pozwolenie na przekazywanie danych z kasy w ustalonych odstępach czasu.
Projekt zakłada, że wystawienie faktury VAT na firmę będzie możliwe jedynie do paragonów, do których podczas wydruku wprowadzono numer NIP nabywcy. W przypadku braku wprowadzenia numeru NIP nabywcy do paragonu nie będzie możliwości wystawienia FV Vat dla podmiotu gospodarczego.
Projekt obecnie będzie przekazywany do Unii Europejskiej w celu jego notyfikacji (zatwierdzenia).
Jeżeli interesuje Cię powyższa tematyka polub nasz profil na facebook
http://www.facebook.com/elpro.lodz.
Będziemy na nim na bieżąco, w przystępny sposób, informowali o najważniejszych zmianach.