- koszt transportu - Paczki wysyłamy za pośrednictwem kuriera Inpost lub DPD. Koszt przesyłki i pakowania wynosi minimum 19 zł netto. zł netto
- w przypadku przesyłki za pobraniem obowiązuje dopłata w zależności od wartości zamówienia - 4zł za każdy rozpoczęty tysiąc zł netto
Producenci
Porady techniczne
Zakupy
Płatności
Dostawa
Składanie zamówień
Porady technniczne
Najczęściej zadawane pytania
- Jakie dokumenty potrzebuję przy zakupie kasy/drukarki fiskalnej?
- Zgubiłem książkę serwisową kasy/drukarki fiskalnej, co w takiej sytuacji należy zrobić?
- Przez jaki okres czasu należy przechowywać kopie paragonów?
- Czy w przypadku awarii kasy/drukarki muszę zaprzestać w ogóle sprzedaży?
- Co to jest fiskalizacja urządzenia?
- Jaka jest róznica pomiędzy kasą a drukarką fiskalną?
- Jakie są obowiązki użytkownika urządzenia fiskalnego?
- Co to jest kopia elektroniczna paragonów?
- Co to jest raport dobowy? Jak często się go wykonuje?
- Co to jest raport miesięczny? Czy mam obowiązek go wykonywać?
- Czy przegląd techniczny kasy/drukarki jest konieczny?
- Co w przypadku, gdy klient rezygnuje z usługi?
- Czy w przypadku pomyłki kasa/drukarka pozwala na korekty?
- Czy w przypadku wystawiania faktury muszę wystawiać paragon?
- Na czym polega kontrola urządzenia fiskalnego przez urzędnika U.S.?
- Jakie dane powinien zawierać paragon fiskalny?
- Jak skorzystać z odpisu na kasę/drukarkę?
Kasy fiskalne
Jakie dokumenty potrzebuję przy zakupie kasy/drukarki fiskalnej?
Tak naprawdę serwis nie potrzebuje żadnych dokumentów od Państwa aby móc zainstalować kasę/drukarkę fiskalną. Jedynie warto sobie przygotować kilka niezbędnych informacji jakie powinniśmy od Państwa otrzymać aby prawidłowo przygotować urządzenieczyli NIP, nazwę firmy i jej adres.
Zgubiłem książkę serwisową kasy/drukarki fiskalnej, co w takiej sytuacji należy zrobić?
Zagubienie lub kradzież książki serwisowej należy niezwłocznie zgłosić do właściwego urzędu skarbowego (na piśmie), po czym wystąpić do serwisu o wydanie duplikatu (załączając kopię zgłoszenia do US).
Przez jaki okres czasu należy przechowywać kopie paragonów?
Dla wszystkich dokumentów księgowych, a w tym dla dokumentów kasowych, okres ten wynosi 5 lat.
Czy w przypadku awarii kasy/drukarki muszę zaprzestać w ogóle sprzedaży?
Jeżeli rozpoczęta została sprzedaż przy użyciu kasy fiskalnej bądź drukarki fiskalnej to nie można prowadzić sprzedaży niefiskalnej - w przypadku awarii urządzenia sprzedaż można prowadzić przy użyciu urządzenia rezerwowego, a w przypadku jej braku - zaprzestać sprzedaży. Dobrze jest, jeśli kasa/drukarka rezerwowa jest tej samej marki co urządzenie główne ze względu na znajomość obsługi przez personel obsługujący.
Co to jest fiskalizacja urządzenia?
Fiskalizacja jest jednorazową i nieodwracalną operacją polegającą na trwałym zapisie numeru NIP podatnika do modułu fiskalnego. Powoduje przełączenie urządzenia w tryb fiskalny, w którym raporty dobowe zawierające sprzedaż dzienną, zapisują się do pamięci fiskalnej. Fiskalizacji dokonuje uprawniony serwisant na wiosek użytkownika urządzenia. W ciągu 7 dni od fiskalizacji urządzenia z kopią elektroniczną należy dokonać zgłoszenia instalacji i serwisu w Urzędzie Skarbowym właściwym dla podatnika. W przypadku fiskalizacji urządzenia online nie ma konieczności zgłaszania tego faktu do Urzędu Skarbowego, ponieważ urządzenie zgłasza się samo.
Jaka jest róznica pomiędzy kasą a drukarką fiskalną?
Kasa fiskalna jest to urządzenie działające samodzielnie natomiast drukarka fiskalna drukuje paragony fiskalne wyłącznie w połączeniu z komputerem i dostosowanym programem sprzedażowym.
Jakie są obowiązki użytkownika urządzenia fiskalnego?
Prowadząc sprzedaż przy pomocy kasy fiskalnej sprzedający ma obowiązek:
- - wydać oryginał paragonu kupującemu,
- - na koniec dnia sprzedaży wykonać raport dobowy fiskalny (nie później niż przed rozpoczęciem sprzedaży następnego dnia
- - na koniec miesiąca wykonać raport fiskalny za okres miesięczny
- - zlecać serwisowi minimum co 24 miesiące wykonanie przeglądu technicznego urządzenia (grozi zwrotem odliczenia 90% wartości urządzenia)
- - przechowywać w odpowiednich warunkach raporty i kopie paragonów (przez okres 5 lat od zakończenia roku podatkowego, w którym zostały rozliczone)
Co to jest kopia elektroniczna paragonów?
Jest to zapis wszystkich kopii wydrukowanych paragonów na karcie SD umieszczonej wewnątrz urządzenia. Kopie nie są wtedy przechowywane na papierze, co zmniejsza koszty eksploatacji kasy/drukarki (zakup papieru).
Co to jest raport dobowy? Jak często się go wykonuje?
Jest to raport, który należy wykonywać na koniec dnia pracy jednak nie później niż następnego dnia przed rozpoczęciem sprzedaży.
Co to jest raport miesięczny? Czy mam obowiązek go wykonywać?
Jest to raport, który trzeba wykonać, aby rozliczyć cały miesiąc sprzedaży. Nie da się go wykonać ostatniego dnia miesiąca, ponieważ kalendarzowo miesiąc ciągle trwa zatem jest on możliwy do wykonania w każdym następnym miesiącu.
Czy przegląd techniczny kasy/drukarki jest konieczny?
Obowiązkiem sprzedającego jest wykonywanie przeglądów technicznych urządzenia minimum co 24 miesiące. Przegląd taki zlecany jest serwisowi technicznemu. W naszej firmie możliwe jest wykonywanie rocznych, bądź dwuletnich przeglądów. Nie wykonanie przeglądu w odpowiednim czasie grozi zwrotem odliczenia 90% wartości urządzenia.
Co w przypadku, gdy klient rezygnuje z usługi?
Jeśli klient zrezygnuje z zakupu to przed zakończeniem sprzedaży, czyli naciśnięciem klawisza GOTÓWKA (CZEK, KREDYT) można wycofać wybraną pozycję lub anulować cały paragon (STORNO).
Czy w przypadku pomyłki kasa/drukarka pozwala na korekty?
Po zakończeniu sprzedaży i wydrukowaniu paragonu dokonywanie korekt nie jest już możliwe. Istnieje jednak możliwość, aby zamienić klientowi towar na wolny od wad, a jeżeli konieczny jest zwrot gotówki to należy spisać tzw. "protokół zwrotu towaru" dołączając oryginał paragonu od klienta, na odwrocie, którego umieszczamy dane osobowe klienta i jego podpis.
Czy w przypadku wystawiania faktury muszę wystawiać paragon?
Tak, paragonu musi być wystawiony, a następnie podpięty do kopii wystawianej faktury.
Na czym polega kontrola urządzenia fiskalnego przez urzędnika U.S.?
Kontrola urządzeń rejestrujących przez urzędnika U.S. polega na sprawdzeniu:
- - stanu technicznego urządzenia,
- - nienaruszalności plomb,
- - prawidłowości obsługi klienta (wydawanie paragonów, reklamacje, zwroty),
- - dobowego raportu fiskalnego,
- - zaprogramowania urządzenia (nagłówek, nazwy i ceny towarów, przyporządkowanie stawek VAT do towarów),
- - numeru fabrycznego, unikatowego i ewidencyjnego (po nadaniu nr ewidencyjnego przez U.S. należy zapisać go trwale na obudowie urządzenia w widocznym miejscu).
- - książki serwisowej (musi być zawsze przy urządzeniu).
Jakie dane powinien zawierać paragon fiskalny?
Paragon fiskalny powinien zawierać następujące dane:
- - Nagłówek
- - NIP
- - Data i godzina, Nr paragonu
- - Nazwa usługi (towaru)
- - Wartość usługi (towaru) i stawka podatku VAT lub stawka zwolniona
- - Rozliczenie podatku VAT i podsumowanie- rozliczenie zapłaty, formy płatności
- - Nr unikatowy urządzenia fiskalnego
Jak skorzystać z odpisu na kasę/drukarkę?
Z ulgi na zakup urządzenia fiskalnego mogą skorzystać przedsiębiorcy, którzy:
- dokonują zakupu urządzenia fiskalnego po raz pierwszy i dobrowolnie wybiorą kasę online
- zostali objęci obowiązkiem posiadania kasy online i muszą ją zakupić do czasu podanego w ustawie
Kwota ulgi stanowi 90% ceny netto zakupu urządzenia, przy czym nie może być wyższa niż 700 zł.
Ważne!!! Ulga przysługuje wyłącznie na kasy online. Z ulgi NIE MOGĄ SKORZYSTAĆ przedsiębiorcy, którzy zakupią kasę z papierową lub elektroniczną kopią paragonów.
Zwrot na kasę fiskalną online będzie przysługiwał na każdą zakupioną kasę w okresie 6 miesięcy od momentu rozpoczęcia ewidencji za pomocą urządzenia fiskalnego.
Jeżeli w ciągu trzech lat od fiskalizacji urządzenia fiskalnego zaistnieje przynajmniej jedna z poniższych sytuacji:
- likwidacja działalności
- ogłoszenie upadłości, likwidacja i sprzedaż spółki
- spóźnienie z przeglądem technicznym
- kradzież lub zniszczenie urządzenia
- niespełnienie warunków uzyskania ulgi
Wówczas należy do Urzędu Skarbowego zwrócić (wraz z odsetkami) ulgę, którą podatnik wcześniej otrzymał za zakup kasy/drukarki fiskalnej.